Les més de 1.175 empreses dedicades a serveis i productes relacionats amb el mar establertes a Catalunya i l’elevada concentració a la província de Barcelona (gairebé un 70%) constitueixen una oportunitat, juntament amb les infraestructures úniques en el Mediterrani amb què compta Barcelona i la seva posició geogràfica privilegiada.
L'objectiu prioritari de la tasca de promoció del Clúster és la captació de nous membres i la constitució d'una massa crítica que permeti enfortir el seu posicionament.
Per altra banda, el Barcelona Clúster Nàutic vol promocionar a nivell internacional els avantatges d'aquest escenari nàutic, conscient que una intensa tasca de promoció a l'exterior permetrà atraure actors rellevants del sector ‒patrons, capitans, usuaris, visitants, turistes, etc.‒, en definitiva, totes aquelles persones que participen, treballen o consumeixen serveis i productes nàutics o bé han de prendre decisions al respecte i triar entre un destí o un altre.
És per això, per tal d'arribar i generar un impacte positiu sobre tots aquests agents, que el pla d'actuació de l'entitat contempla la participació en fires i congressos, salons, fòrums internacionals i altres activitats vinculades a l'àmbit marítim i nàutic, com ara el Monaco Yacht Show, el Saló Nàutic Internacional de Barcelona, la prestigiosa cita internacional del turisme World Travel Market a Londres o el Fort Lauderdale International Boat Show a Florida, entre altres.
La setmana passada, en col·laboració amb el Port de Barcelona, vam celebrar un webinar centrat en el Fons de Capital 4.0. Aquesta iniciativa està dissenyada per promoure la innovació i…[+]
El Clúster ha participat activament com a agent interventor en el projecte liderat per Cluster Development: “Iniciativa de Millora de la Competitivitat de la Cadena de Valor del Sector Nàutic…[+]
El passat 12 de desembre, el Clúster va celebrar la seva Assemblea Extraordinària, marcant un nou punt d’inflexió en la seva trajectòria. Amb la recent incorporació d’Ignacio Erroz com a…[+]