Les més de 1.175 empreses dedicades a serveis i productes relacionats amb el mar establertes a Catalunya i l’elevada concentració a la província de Barcelona (gairebé un 70%) constitueixen una oportunitat, juntament amb les infraestructures úniques en el Mediterrani amb què compta Barcelona i la seva posició geogràfica privilegiada.
L'objectiu prioritari de la tasca de promoció del Clúster és la captació de nous membres i la constitució d'una massa crítica que permeti enfortir el seu posicionament.
Per altra banda, el Barcelona Clúster Nàutic vol promocionar a nivell internacional els avantatges d'aquest escenari nàutic, conscient que una intensa tasca de promoció a l'exterior permetrà atraure actors rellevants del sector ‒patrons, capitans, usuaris, visitants, turistes, etc.‒, en definitiva, totes aquelles persones que participen, treballen o consumeixen serveis i productes nàutics o bé han de prendre decisions al respecte i triar entre un destí o un altre.
És per això, per tal d'arribar i generar un impacte positiu sobre tots aquests agents, que el pla d'actuació de l'entitat contempla la participació en fires i congressos, salons, fòrums internacionals i altres activitats vinculades a l'àmbit marítim i nàutic, com ara el Monaco Yacht Show, el Saló Nàutic Internacional de Barcelona, la prestigiosa cita internacional del turisme World Travel Market a Londres o el Fort Lauderdale International Boat Show a Florida, entre altres.
L’entitat amplia la seva Junta Directiva i celebra que Barcelona aculli el Congrés Científic de la Unesco pels Mars i Oceans.
Aquesta tercera sessió de formació del projecte Naut-EC ha començat amb la presentació d’aquest a càrrec d’Ariadna Benet que ha plantejat les línies d’economia circular que es poden desenvolupar en…[+]
La Junta Directiva del Barcelona Clúster Nàutic s’ha reunit amb el nou president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó. La reunió ha servit per presentar l’entitat així com les empreses…[+]