Les més de 1.175 empreses dedicades a serveis i productes relacionats amb el mar establertes a Catalunya i l’elevada concentració a la província de Barcelona (gairebé un 70%) constitueixen una oportunitat, juntament amb les infraestructures úniques en el Mediterrani amb què compta Barcelona i la seva posició geogràfica privilegiada.
L'objectiu prioritari de la tasca de promoció del Clúster és la captació de nous membres i la constitució d'una massa crítica que permeti enfortir el seu posicionament.
Per altra banda, el Barcelona Clúster Nàutic vol promocionar a nivell internacional els avantatges d'aquest escenari nàutic, conscient que una intensa tasca de promoció a l'exterior permetrà atraure actors rellevants del sector ‒patrons, capitans, usuaris, visitants, turistes, etc.‒, en definitiva, totes aquelles persones que participen, treballen o consumeixen serveis i productes nàutics o bé han de prendre decisions al respecte i triar entre un destí o un altre.
És per això, per tal d'arribar i generar un impacte positiu sobre tots aquests agents, que el pla d'actuació de l'entitat contempla la participació en fires i congressos, salons, fòrums internacionals i altres activitats vinculades a l'àmbit marítim i nàutic, com ara el Monaco Yacht Show, el Saló Nàutic Internacional de Barcelona, la prestigiosa cita internacional del turisme World Travel Market a Londres o el Fort Lauderdale International Boat Show a Florida, entre altres.
Diumenge passat 8 de setembre vam organitzar amb èxit el Barcelona Nautical Summit, un exclusiu esdeveniment celebrat als "tinglados" del Port de Barcelona, dins l'entorn de la 37a edició de…[+]
Barcelona Clúster Nàutic organitza el BARCELONA NAUTIC SUMMIT, una jornada de retrobament del sector després de l'estiu, dins de l'entorn de la 37a edició de la Louis Vuitton America’s Cup,…[+]
L'Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, en col·laboració amb Costa Cruceros i el Port de Barcelona, ha guardonat dos projectes en la segona edició del B-Blue.