Les més de 1.175 empreses dedicades a serveis i productes relacionats amb el mar establertes a Catalunya i l’elevada concentració a la província de Barcelona (gairebé un 70%) constitueixen una oportunitat, juntament amb les infraestructures úniques en el Mediterrani amb què compta Barcelona i la seva posició geogràfica privilegiada.
L'objectiu prioritari de la tasca de promoció del Clúster és la captació de nous membres i la constitució d'una massa crítica que permeti enfortir el seu posicionament.
Per altra banda, el Barcelona Clúster Nàutic vol promocionar a nivell internacional els avantatges d'aquest escenari nàutic, conscient que una intensa tasca de promoció a l'exterior permetrà atraure actors rellevants del sector ‒patrons, capitans, usuaris, visitants, turistes, etc.‒, en definitiva, totes aquelles persones que participen, treballen o consumeixen serveis i productes nàutics o bé han de prendre decisions al respecte i triar entre un destí o un altre.
És per això, per tal d'arribar i generar un impacte positiu sobre tots aquests agents, que el pla d'actuació de l'entitat contempla la participació en fires i congressos, salons, fòrums internacionals i altres activitats vinculades a l'àmbit marítim i nàutic, com ara el Monaco Yacht Show, el Saló Nàutic Internacional de Barcelona, la prestigiosa cita internacional del turisme World Travel Market a Londres o el Fort Lauderdale International Boat Show a Florida, entre altres.
El Barcelona Clúster Nàutic, representat per la directora Clàudia Parera, ha participat en dos esdeveniments relacionats amb l’impuls de l’economia blava a la nostra ciutat.
Socis del Barcelona Clúster ¬Nàutic, juntament amb el nostre president Ignacio Erroz, s’han desplaçat fins a Mònaco per participar, entre el 25 i el 28 de setembre, en el Monaco…[+]
Diumenge passat 8 de setembre vam organitzar amb èxit el Barcelona Nautical Summit, un exclusiu esdeveniment celebrat als "tinglados" del Port de Barcelona, dins l'entorn de la 37a edició de…[+]