El passat 2 de juliol, des del Barcelona Clúster Nàutic vam organitzar un webinar en col·laboració amb l’empresa especialitzada en ciberseguretat Ackcent, de forma exclusiva per als nostres socis.
Durant la sessió, els experts Lluís Vera i Laia Garcia Padró ens van explicar les tres fases essencials per protegir una organització davant dels ciberatacs: prevenir, detectar i respondre.
A més, van compartir dades molt rellevants, com ara que les PIMES són el principal objectiu dels ciberatacs, ja que representen la major part del teixit empresarial i, en general, no disposen del mateix nivell de protecció que les grans empreses.
Un dels consells més destacats va ser utilitzar contrasenyes diferents per a cada portal, una pràctica senzilla però molt eficaç per reduir riscos. També es va posar de manifest que una empresa que pateix un atac triga, de mitjana, 24 dies a recuperar la seva activitat habitual, fet que remarca la importància d’estar ben preparats.
Des del Clúster volem remarcar la importancia d’estar ben protegits i evitar ensurts que poden afectar graument a l’activitat de les empreses.

El Barcelona Clúster Nàutic ha participat aquesta setmana al Tomorrow.Blue Economy, l’esdeveniment internacional de referència dedicat a l’economia blava, celebrat a la Fira de Barcelona – Recinte Gran Via, dins…[+]
El Barcelona Clúster Nàutic va celebrar ahir un webinar exclusiu per a socis sota el títol “Procediments duaners aplicables al sector nàutic: operativa i beneficis”, una sessió dedicada a conèixer…[+]
El Barcelona Clúster Nàutic va participar recentment al curs de formació “Training Course on Cluster-Based Development”, en el marc del Projecte MAC Skilling, una iniciativa orientada a enfortir les competències…[+]