Les més de 1.175 empreses dedicades a serveis i productes relacionats amb el mar establertes a Catalunya i l’elevada concentració a la província de Barcelona (gairebé un 70%) constitueixen una oportunitat, juntament amb les infraestructures úniques en el Mediterrani amb què compta Barcelona i la seva posició geogràfica privilegiada.
L'objectiu prioritari de la tasca de promoció del Clúster és la captació de nous membres i la constitució d'una massa crítica que permeti enfortir el seu posicionament.
Per altra banda, el Barcelona Clúster Nàutic vol promocionar a nivell internacional els avantatges d'aquest escenari nàutic, conscient que una intensa tasca de promoció a l'exterior permetrà atraure actors rellevants del sector ‒patrons, capitans, usuaris, visitants, turistes, etc.‒, en definitiva, totes aquelles persones que participen, treballen o consumeixen serveis i productes nàutics o bé han de prendre decisions al respecte i triar entre un destí o un altre.
És per això, per tal d'arribar i generar un impacte positiu sobre tots aquests agents, que el pla d'actuació de l'entitat contempla la participació en fires i congressos, salons, fòrums internacionals i altres activitats vinculades a l'àmbit marítim i nàutic, com ara el Monaco Yacht Show, el Saló Nàutic Internacional de Barcelona, la prestigiosa cita internacional del turisme World Travel Market a Londres o el Fort Lauderdale International Boat Show a Florida, entre altres.
Aquest juliol s’ha reunit la taula de treball sobre formació en el sector nàutic coordinada per Carme Sànchez de MB92. La reunió s’ha fet a la seu de la Facultat…[+]
El Barcelona Clúster Nàutic i el TecnoCampus de Mataró de la UPF, liderat per la Càtedra d’Economia Circular, han presentat les conclusions d’un estudi sobre la vinculació de l’economia circular…[+]
La delegació de membres de la junta formada pel Port de Barcelona, Marina Port Vell, Gruppo Boero, La Facultat Nàutica de la UPC, Proa Legal i Evolution Yacht Agents l’ha…[+]